کسب و کار اینترنتی، آىامش قبل از طوفان

شاید از خود سوال کنید کسب و کار اینترنتی چه ارتباطی می‌تواند با طوفان داشته باشد. اصلا چرا آرامش قبل از طوفان؟

این روزها بسیار در رسانه‌های مختلف دیده و شنیده‌ایم که بسیاری از افراد با ایجاد کسب‌و‌‌کار‌های اینترنتی به ثروت‌های بسیاری رسیده‌اند.

به هیچ عنوان فکر نکنید که می‌خواهم شما را متقاعد کنم که یک شبه با کسب و کار اینترنتی

ثروتمند شوید

ولی فراموش نکنید که بسیاری از افراد با نگرش‌های متفاوت خود توانسته‌اند به درآمد‌های عالی برسند.

من همیشه سعی می‌کنم در نوشته‌های خودم کمتر از شرکت‌ها و افراد خارجی مثال بزنم و

تمایلم برای درک بیشتر از این موضوع مثال داستان‌های افراد و شرکت‌های ایرانی باشد.

من خواسته و ناخواسته ساعت‌ها با اینترنت سر و کار دارم و اگر شما هم علاقه به اینترنت

داشته باشید با جست‌وجو کردن سایت‌های مختلف فارسی زبان، می‌توانید به‌راحتی حدس بزنید

که کسب و کارهای اینترنتی ایرانی در چه جایگاهی قرار دارند.


یکی از رموز موفقیت در کسب و کار اینترنتی علاوه بر داشتن وب‌سایت، افزایش ترافیک وب‌سایت است.

 

منظور من از ترافیک وب‌سایت آمار بالای بازدیدکنندگان یک وب‌سایت است ولی نباید فراموش کرد تنها آمار بازدیدکننده‌ای خوب و مناسب است که هدفمند باشد.

اجازه بدهید راز موفقیت یک وب‌سایت و تجارت اینترنتی را در یک معادله‌ای را که همیشه در کارگاه‌ها و سمینارهای مختلف به آن اشاره می‌کنم برای شما فاش کنم.

معادله فوق شاید مثال کسب و کارهای اینترنتی موفق بسیاری در دنیا باشد مثل فیس‌بوک.

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که در این چند سال اخیر بسیار مشابه سایت‌های شبکه اجتماعی در اینترنت راه‌اندازی شده است ولی

چرا از این همه شبکه اجتماعی فقط فیس‌بوک موفق بوده؟


آیا با خود فکر کرده‌اید که سرویس‌های ارائه‌کننده ایمیل در دنیا بسیار بوده ولی چرا فقط یاهو و جی‌میل موفق بوده‌اند؟ چرا در این دو سال

سهم بازار در استفاده کنندگان از جی‌میل چند برابر شده است؟


همه این سوال‌ها را در 3 چیز می‌توان یافت:

ایده مناسب (خلاقیت در تجارت اینترنتی)

خدمات متمایز به مشتری

افزایش ترافیک واقعی و هدفمند


بسیاری از وب‌سایت‌ها فقط و فقط موفق به کسب درآمد زیاد از افزایش ترافیک هدفمند داشته‌اند. ترافیک بازدیدکننده به‌صورت هدفمند یکی

از مهم‌ترین فاکتورها جهت رشد تصاعدی در تجارت اینترنتی است.


البته موفقیت یک کسب و کار اینترنتی فقط به این 3 مساله خاتمه پیدا نمی‌کند و بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز در روند رشد یک تجارت

تاثیرگذار است همانند مشاهده رفتار مشتری در وب‌سایت و تحلیل آن که با توجه به درخواست‌های زیاد شما علاقه‌مندان در مقاله‌های

بعدی به آن اشاره خواهم کرد.

خوشبختانه ایران نسبت به چند سال پیش در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است و اگر به وب‌سایت‌های مختلف فارسی زیان در اینترنت سری بزنید شاهد تغییر و افزایش رشد تجارت‌های مختلف در ایران خواهیم بود.

الکسا و محبوبیت در اینترنت

نمی دانم چقدر با الکسا (www.Alexa.com) آشنایی دارید ولی اگر به این وب‌سایت سری بزنید در قسمت کشورها با کلیک بر کشور ایران

500 وب‌سایت محبوب ایرانی‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

این سرویس به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌های علاقه‌مندان ایرانی را مشاهده کنید و این سرویس به کسب و کار اینترنتی شما شاخ و

برگ می‌دهد زیرا شما می‌توانید علاقه‌مندی‌های ما ایرانیان را به‌صورت کامل مشاهده و بر اساس آن به تجارت اینترنتی خود کمک کنید.

برای شروع تجارت اینترنتی نباید به معادله فوق بسنده کرد و باید گامی برداشت.

در مقاله‌های قبلی به این موضوع اشاره کردم که برای شروع تجارت اینترنتی انتخاب ایده‌ی مناسب خیلی مهم است.

فراموش نکنید که این شما هستید که بر اساس نیازهای یک مشتری، می‌توان ایده‌های مختلفی را پرورش دهید و این فاکتور برای شروع

تجارت اینترنتی بسیار قابل توجه است.

در شروع کسب و کار اینترنتی مهم نیست شما چند سال دارید، مهم نیست که چقدر سرمایه دارید، مهم نیست که در کجای این کره

خاکی زندگی می‌کنید.

تنها نکته‌ای که بسیار مهم است انتخاب مناسب ایده و خلاقیت در تجارت اینترنتی است. یکی دیگر از رموز موفقیت افراد موفق در اینترنت

علاقه است.

هر کجا هستید از شما خواهش می‌کنم که تنها کسب و کار اینترنتی را راه‌اندازی کنید که از ته دل به آن علاقه دارید و فقط به بعد‌های

مالی به آن نگاه نکنید